Zichttermijn, Retour en ruilen | DiamondsByMe

Retour en ruilen

Het pakket met daarin het sieraad is door jou ontvangen! Het kan gebeuren dat het sieraad niet past of het is helaas niet wat je had verwacht. Lees op deze pagina meer over het zichttermijn dat wij jou aanbieden.

60 dagen zichttermijn bij DiamondsByMe

Ieder sieraad van DiamondsByMe wordt op bestelling vervaardigd, wat betekent dat onze producten uniek voor de klant worden gemaakt in de gekozen maat, metaal en bezet met eventuele edelstenen. Dit betekent dat alle producten speciaal voor jou gemaakt worden en niet vallen onder de wet op afstandsverkopen voor e-commerce, die doorgaans 14 dagen bedraagt. Zelfs als onze sieraden uniek voor jou is vervaardigd, bieden wij je 60 dagen zichttermijn aan, indien de voorwaarden voldoen.
Ons advies is om na ontvangst van het artikel het direct te controleren of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk om binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op te nemen. Is het pakket beschadigd bij aankomst, weiger dan het pakket aan te nemen en bel ons op +31 10 747 0000.

Tijdens het zichttermijn van 60 dagen mag je het sieraad natuurlijk bekijken, beoordelen en/of passen zoals je dat in een fysieke winkel zou mogen doen. Vergeet niet voorzichtig te zijn. Houd er rekening mee dat de handgemaakte sieraden gemaakt zijn van edelmetalen die kunnen krassen en we geen sieraden kunnen terugnemen die op enige wijze beschadigd of bekrast zijn.
Het aanvragen van een retour of omruiling kun je aanvragen door de onderstaande stappen te volgen. DiamondsByMe is niet verantwoordelijk voor zoekgeraakte of beschadigde retourzendingen.

Hoe je een retour of ruil van het product voorbereidt

Wij adviseren klanten altijd het pakket aangetekend (handtekening voor ontvangst) te verzenden in verband met kwijtraken of beschadigen. Wanneer je een pakket aangetekend naar ons terugstuurt zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening.
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt op de hoogte gehouden van de status. Retourzendingen worden binnen 14 dagen na ontvangst behandeld. Het aankoopbedrag, inclusief eventuele kosten voor de heenzending, worden tijdens de verwerking direct terugbetaald. Heb je gekozen voor een betaling middels in3? Bij herroeping van de order komt ook de betaalverplichting van in3 te vervallen.
Om jouw aanvraag van retourneren of ruilen zo goed en spoedig mogelijk te behandelen, vragen wij om het onderstaand stappenplan aan te houden;

  1. Informeer ons van je retourzending. Bel ons via +31 10 747 0000 of mail naar info@diamondsbyme.nl.
  2. Bereid de retourzending voor. Voeg de retourkaart of ons retour formulier (via rechtermuisknop ‘opslaan als’) toe aan de bestelling. Vul deze zo compleet mogelijk in en geef daarbij aan of je het product wenst te ruilen, te repareren of dat je jouw aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Een retour wordt echter altijd door onze retourenafdeling beoordeeld om te kijken of het product voldoet aan onze retourvoorwaarden.
  3. Verstuur de retourzending als geadviseerd in de originele verpakking of andere stevige verpakking naar DBM BV. ter attentie van ruilen en retouren afdeling. Het adres:
    Rijsdijk 146
    3161 EW Rhoon
    Nederland
  4. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Ruilen of retourneren

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het binnen 60 dagen retour sturen. Het ruilen van een artikel, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude bestelling binnen het zichttermijn en geeft de nieuwe bestelling via de mail klantenservice@diamondsbyme.nl aan ons door. Sommige artikelen kun je niet retourneren of ruilen. Het gaat dan om:

  • Retourzendingen waarbij het product niet binnen de 60 dagen door de retourafdeling wordt ontvangen.
  • Gegraveerde sieraden, anders dan de gravure aan de binnenzijde van de ringen, mogen niet worden geretourneerd. De sieraden met een (laser)gravure aan de binnenzijde van de ring kunnen wel worden geretourneerd voor krediet waarbij waardevermindering van 30 euro van toepassing is. Eventuele graveerkosten worden niet gerestitueerd.
  • Speciale bestellingen, waarbij het sieraad door de klant is ontworpen of gezet is met specifieke en/of eigen edelstenen, zijn definitieve verkopen en komen niet in aanmerking voor retournering of ruil van een andere product.
  • Gewijzigde en aangepaste sieraden door derden mogen niet worden geretourneerd.
  • Retourzendingen waarbij het product niet in nieuwstaat verkeert en sporen van gebruik laat zien, zoals, algemene slijtage, krassen, deuken, vlekken op het edelmetaal of enig andere vorm van beschadiging.
  • Incomplete retourzending waarbij niet alle onderdelen, retourkaart of herroepingsformulier aanwezig zijn. Deze retourzendingen worden na ontvangst in de wacht gezet zodat de klant de ontbrekende onderdelen kan toe te voegen. Ontvangen wij de ontbrekende onderdelen niet dan kan DiamondsByMe een waardevermindering eisen.
  • Aankopen boven de 10.000 euro per stuk. In deze gevallen biedt DiamondsByMe een retourbeleid aan die past, neem vooraf contact met ons op en we zullen een zichttermijn en voorwaarden opstellen die bij je past.
  • Retourzendingen waarbij de ring niet aanpasbaar is in ringmaat wegens het model. Zie items die niet kunnen worden aangepast. Deze sieraden kunnen wel geretourneerd worden voor krediet waarbij waardevermindering van toepassing is.
  • Bestelde sieraden waarbij een krediet is gebruikt worden niet gerestitueerd maar worden geretourneerd in krediet.
  • Bijzondere productsamenstellingen waarbij het sieraad geen kleurloze edelstenen als zijstenen heeft wordt geretourneerd voor krediet waarbij waardevermindering van toepassing is.

De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Mocht een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
LET OP: Heb je bij jouw bestelling gekozen voor de betaalwijze ‘acceptgiro’, dan adviseren wij altijd de betaling te voldoen. Ook wanneer je een model retourneert of wenst te ruilen, adviseren wij om de factuur van AfterPay te betalen. Dit voorkomt ongewenste verhogingen terwijl wij je aanvraag voor retourneren of ruilen aan het behandelen zijn.

Ringmaat wijzigen

Als je een ring bij ons koopt, kan deze in de meeste gevallen op maat gemaakt worden. Wanneer de ring één ringmaat verkleind moet worden, rekenen wij binnen de zichttermijn van 60 dagen een speciaal tarief van €15,- voor gouden en zilveren ringen, inclusief het opnieuw verzenden.
Voor een vergroting tot maximaal 1 maat binnen de zichttermijn, rekenen we €20,- voor goud en zilver.
Voor ringen gemaakt van platina en ringen die rondom gezet zijn met edelstenen gelden andere prijzen. Hiervoor geven we je graag eerst een prijsopgave.
De ter reparatie aangeboden sieraden worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Hiervan wordt je op de hoogte gehouden. Zodra wij meer weten over de garantie, zullen wij deze oplossing zo spoedig mogelijk aan je voorleggen. De periode van reparatie ligt tussen de 7 en 14 dagen waarna het sieraad retour gestuurd kan worden.

Items die niet kunnen worden aangepast

Rondom gezette eternity ringen, vintage ringen of ringen met buitengewone details kunnen niet aangepast worden om het model te behouden. Let er dus extra op dat je bij aankoop van benoemde ringen de juiste ringmaat bestelt.
Neem voor hulp bij het bepalen van de juiste ringmaat contact op met de klantenservice of gebruik onze online hulp bij ringmaten.

Nadat wij de retourzending hebben ontvangen

Na het ontvangst van de retourzending zullen wij je een ontvangstbevestiging sturen en wordt het sieraad doorgezet naar onze atelier voor een kwaliteitscontrole. Indien gebreken of een incomplete retourzending zal contact worden opgenomen voor verder behandeling.

Voldoet de retourzending van het handgemaakte product aan de voorwaarden, wordt het aankoopbedrag terugbetaald op het bij ons bekende betaalgegevens. Houd er rekening mee dat na de feestdagen er meer pakketten bij de ruilen en retouren afdeling zullen zijn waardoor de behandeling langer zal zijn dan gebruikelijk.

Annuleren of wijzigen van een bestelling

Wil je de bestelling wijzigen of annuleren, bel dan met onze klantenservice via +31 10 747 0000.
Ons atelier informeren we graag zo spoedig mogelijk over wijzigingen en annuleringen in verband met de vervaardiging van het sieraad. Sommige wijzigingen aan een sieraad leiden tot eventuele kosten en vertraging en latere verzenddatum.
Het wijzigen of annuleren van bestellingen die al zijn verzonden kunnen we niet verwerken. Het omleiden van pakketten naar alternatieve adressen is niet mogelijk als het pakket al onderweg is.
Neem voor vragen van wijzigingen in adres tijdens transit contact op met de vervoerder.